23. února 2014 13:19
Praha 23. února (ČTK) - Letošní jarní prodejní sezona začala obchodníkům se zahradní technikou a hobbymarketům zhruba o šest týdnů dřív než v předchozích letech. Prodejci hlásí díky teplému počasí vysoký nárůst poptávky po drtičích, štěpkovačích, prořezových pilách či hnojivech. O desítky procent naopak klesly tržby prodejcům sportovního zimního vybavení.
Češi si letos již v únoru pořizují některé typicky jarní zboží, jehož sezona obvykle začíná až v březnu nebo dubnu. Nejvíce oproti stejnému období minulého roku vzrostla kategorie zahradního nářadí. Například internetový obchod Mall.cz u zahradních nůžek registruje bezmála pětinásobné prodeje ve srovnání s loňským únorem, to samé platí pro pily. Vzrostly i prodeje takzvaných vertikutátorů, a to více než o 100 procent, uvedla mluvčí Mall.cz Michala Gregorová.
"Zaznamenali jsme oproti minulému roku poklesy prodejů zboží, které se obvykle využívá v těchto měsících, tedy například hrabla a lopaty na odklízení sněhu, a evidujeme meziroční nárůst tržeb za potřeby a techniku na zahradu," potvrdila marketingová ředitelka Hornbachu Helena Ševčíková.
"Dle našeho zjištění již nyní tráví víkendy na svých chatách, chalupách či zahradách o 30 procent více zahrádkářů a chalupářů, než tomu bylo v loňské zimě," dodal mluvčí Mountfieldu David Jirušek. Mountfield eviduje pětinový nárůst poptávky po typickém jarním zboží oproti loňskému roku.
O zhruba měsíc se posunula také sezona grilů na dřevěné uhlí. Zatímco loni se ve větším začaly prodávat v polovině března, letos si je zákazníci začali pořizovat už v polovině února. U grilů se poptávka zvedla na Mall.cz o 360 procent meziročně.
Díky teplotám posledních dní, které už připomínají začátky jara, vzrostl zájem o zahradní techniku i na internetu. "Prodeje kultivátorů vzrostly meziročně o 29 procent, zahradní traktory se meziročně prodávají o 15 procent více, sekačky o 13 více," dodal ředitel nákupního rádce Heureka.cz Tomáš Braverman.
Jara už se nemůžou dočkat také cyklisté a motoristé. "Na internetu je zájem o cyklistická kola meziročně vyšší o třetinu. Navíc během posledních čtrnácti dnů o toto zboží, stejně jako o pneumatiky na motorky nebo motoristické přilby, vzrostl zájem o více než 60 procent," dodal Braverman.
"Pokud jarní počasí vydrží, předpokládáme, že se ve větším začnou prodávat i skleníky a pařníky, jejichž sezona obvykle přichází v první polovině března. Jde přece jen o nákladnější investici, zákazníci si tedy jejich pořízení více rozmýšlejí," uvedla Gregorová.
Teplé počasí působí vysoké ztráty hlavně skiareálům a horským hotelům. Radost z něj nemají ani prodejci sportovního zimního vybavení, kterým v této kategorii klesl obrat o desítky procent. "Jsme schopni to vykompenzovat u jiných kategorií, jako je fitness a cyklistika a podobně," uvedl ředitel řetězce Intersport Vít Podešva
|
Hodnocení webu Slunečno |